zondag 9 maart 2014

WRC MEXICO 2014

Ogier wint in Mexico - WRC overwinning #17

Sébastien Ogier en Julien Ingrassia winnen hun 17de WRC rally. Een prestatie die om het niveau brengt van Hannu Mikkola en boven Miki Biasion in overwinningen. 
Door het winnen van de power stage, neemt hij hiermee het maximum aan punten mee van het evenement. Dit betekend wel dat hij in de volgende confrontatie, Rally van  Portugal, als eerste de baan op moet. Met het winnen van de power stage, behaalt hij zijn 250ste KP-winst. Dit is tevens de zevende winst voor het VW-team, de derde van dit seizoen. Met 10 evenementen te gaan, kijken we er naar uit wie het VW-WRC-team kan bijbenen.

Ogier: "Ik kwam naar hier met het mes tussen de tanden na mijn fout in Zweden. Dit is de perfecte manier van reageren. Ik wil het team danken, de Polo is de beste wagen van alle deelnemers."

Latvala: "Mijn beste resultaat hier in Mexico. Ik ben geen bierdrinker maar ik moet deze fles meenemen voor de mecaniekers."

Neuville: "Een dikke mercie voor het team, d,  wagen reed zonder noemenswaardige problemen. Er zijn heel wat dingen waaraan gewerkt kan worden, met progressie van hier uit."

Evans 4de zijn beste resultaat in WRC. "Cheers, het was een grote ervaring. We hebben van deze geleerd en zullen dit gebruiken voor de volgende evenementen."

Prokop werd vijfde: "Dit is een fantastisch resultaat voor ons."

Guerra 6de : "Dit mijn beste resultaat ooit in WRC. Ik ben echt blij. Ik hoop dat dit goed is voor de sponsor. Ik zou graag deelnemen in Argentinië."

Atkinson eindigde zevende. "Dit was ons doel, eens we veel tijd verloren in het begin van de rally, hebben we het voorzichtig gedaan, aan 85%. 

Info iRally.com

Geen opmerkingen:

Een reactie posten