vrijdag 7 maart 2014

WRC MEXICO 2014 - DAG 2 - SS 3

SS 3 – Ostberg gaat het snelst en neemt de leiding over.

Mads Ostberg glimlacht na de eerste rit van de 44,03 km lange KP El Chocolate. De Citroën-piloot wint met een tijd van 30’04”8 en neemt hiermee de leiding over. Ondertussen ligt Andreas Mikkelsen eruit met een breuk aan de ophanging, nadat hij met zijn Polo te breed ging en daar bij een steen raakte.

Ostberg: “We moeten nog zien wat de anderen doen. Geen problemen met de wagen, die is perfect.”

Ogier (30’07”8): “Het is heel erg glad, we doen wat we kunnen, maar we zullen hier tijd verliezen.”

Hirvonen (30’11”7): “Het was OK. We verliezen wel wat in de eerste sectie.”

Meeke zag de gestrande Mikkelsen onderweg: “Hij ging eraf op een smalle strook ging te breed en raakte een steen, denk ik. Ik gleed ook wat te breed, daarna hield ik me wat in. Ik ben niet geïnteresseerd in de tijd.”

Latvala (30’18”7): “Alles OK. Ik dacht dat ik heel wat tijd ging verliezen, zo glad! Je verliest kracht als je de helling opgaat.”

Kubica (30’38”3) voltooid de etappe zonder “paddle shift” zodoende hij met een hand moest sturen en manueel schakelen.

Evans (30’44”7): “Ik verlies hier zeker veel tijd. Er is nog veel ruimte voor verbetering. Nog een hele weg af te leggen met nog heel wat kilometers voor ervaring op te doen.”

Prokop (30’56”8): “ Het was goed, het is wel moeilijk omdat je soms totaal geen grip hebt. Hier geraak je nooit aan gewend!”


Neuville (31’02”0) verliest heel wat tijd. “Ik doe mijn best, maar er moet nog heel wat aanpassingen gebeuren aan de wagen. Ik voel me niet zelfzeker!”

Info iRally.com

Geen opmerkingen:

Een reactie posten