vrijdag 7 maart 2014

WRC MEXICO 2014 - DAG 2 - SS 2

SS 2 - Ogier legt het tempo op.

Winst voor Ogier in deze openingsetappe. Een 30ste etappe overwinnen voor VW op 40 dit jaar.


Martin Prokop krijgt straftijd nadat hij toen hij in moeilijkheden kwam bij het oprijden van de helling naar de start. Chris Atkinson verliest 40” omdat hij geforceerd werd zijn etappe af te werken in ALS-mode (Anti-Lag System) met z’n Hyundai i20 WRC.

Ogier (7’40”2): “’t Is moeilijk! Ik zie de rijlijnen zeer moeilijk en heb het moeilijk met het stof op sommige plaatsen. Ik verlies hierdoor wel 10”.

Mikkelsen (7’41”2) een seconde op Ogier en zijn auto moest een harde stoot verwerken. “In een bocht in 3de , was het stoffig en wist niet waar ik reed waardoor ik over iets reed.”

Ostberg (7’40”8): “Een heel goede start. Ik denk wel dat ik hier en daar wat verlies door het stof, maar de tijd is niet slecht. Als ik iets zie, kan ik de rijlijnen zien.”

Latvala (7’43”7): “De weg ligt er goed bij, erg proper en zonder stenen. De toplaag is bedekt met een losse stoflaag op de harde ondergrond. Ik raak zeker niet tot op de harde ondergrond. Het is mogelijk dat ik hier wat tijd verlies, ik weet het niet.”

Hirvonen (7’43”4) met een leegloper: “We hebben een lekke band en moesten er 4 à 5 km mee rondrijden.”

Meeke (7’46”0): “Heel veel stof! In een bepaalde sectie moest ik terugschakelen naar 2de , ik verlies er 4 à 5 seconden.”

Kubica (7’51”9): “Het was OK. Op vele plaatsen is er totaal geen grip, maar dat zal wel voor iedereen zo zijn. Krijg ook weinig kracht van de auto.”

Neuville (7’54”6): “Er was wel een beetje stofmist, maar niet zoveel. Ik had een propere rit. De auto is niet perfect, maar kan er op dit ogenblik niets aan veranderen.”

Evans (7’54”1) verliest 13”9 op Ogier: “Erg heel erf los hier, wij proberen hier geen fouten te maken. Wij moeten proberen de stuwkracht te behouden in de bochten.”

Prokop (7’54”4) met een straftijd van 10” : “We kwamen te laat aan de TC. Het was er te steil bergop en moesten omkeren.”

Guerra (7’59”2): “De tijd is OK, dit is mijn eerste etappe met deze auto.”


Atkinson (8’21”3): “ Mijn ALS sloeg uit net voor de etappe. Ik moest de etappe afwerken in “road mode” . ik kon niet veel doen.”

Info iRally.com

Geen opmerkingen:

Een reactie posten