vrijdag 7 maart 2014

WRC MEXICO 2014 – DAG 1

SS 1 - Ogier legt het tempo vast.

Een slechte start voor Chris Atkinson in zijn eerste deelname met de Hyundai i20 WRC. Hij verliest 24,7 seconden op Ogier. Na de start moest hij zijn auto stoppen. “ik moest mijn rallywagen resetten na 60 m KP, hierdoor verlies ik heel wat tijd.” Verduidelijkt Atkinson.

Op dag 2 zal Ogier tweede de baan opgaan. Ogier: “De echte start is morgen, het wordt glad met weinig grip, we zullen voorzichtig moeten zijn.”

Tänak zet een goed tempo vast met zijn Fiesta R5, dit resulteert een 2de tijd.

Andreas Mikkelsen met z’n VW als derde : “Dit is mijn eerste rally hier en zal het slim moeten aanpakken. Er heerst hier een fantastische sfeer.”

Kris Meeke: “Het enthousiasme hier voor de rallysport is ongelooflijk. Hopelijk raak ik door deze lange, zeer lange, rally. Ik zal mijn eigen spel moeten spelen.”

Thierry Neuville : “Het was een volledige KP op asfalt en het gevoel was goed. We kijken uit naar het vervolg van de rally. We hebben nog veel werk, maar iedereen is goed gemotiveerd.”die

Mads Ostberg: “een mooie etappe, echt waar. Met al deze toeschouwers, maakt het tot één van de beste specials die wij rijden.”

Mikko Hirvonen: “Nogal glad, zonder verrassingen. Morgen zullen we gewoon moeten kijken wat we kunnen doen.”

Robert Kubica, erg geconcentreerd ondanks de fans: “Dit was iets speciaals, een volledig etappe op asfalt rijden met de banden voor onverhard! De rally moet meer bereikbaar worden voor het publiek, zoals hier, gewoon prachtig.

Lorenzo Bertelli en Nicolas Fuchs zijn tiende en elfde. Lokale held, Benito Guerra is hun eerste achtervolger. “Met al deze mensen hier, ben ik gewoon blij erbij te kunnen zijn. Ik zal alles geven dit weekend!”


Elfyn Evens: “Het is fantastisch om dit massaal opgekomen publiek hier te zien. Geen drama, maar wel gemakkelijk om omstaanders te raken. Wij nemen geen risico’s, we zijn hier om te leren.”

info: iRally.com

Geen opmerkingen:

Een reactie posten